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Carcosa

Verfasst: So 18. Jun 2017, 16:55
von Fan
Folgenden Beitrag von Decar fand ich sehr interessant:
http://www.carcassonnecentral.com/community/index.php?topic=3385.0
Ich bin mir nicht sicher ob bei dem Spiel mehr oder weniger kopiert wurde als bei Isle of Skye. :-s

Re: Carcosa

Verfasst: Mo 19. Jun 2017, 16:45
von Decar
Thanks Fan!

I enjoyed Carcosa, it is similar enough to Carcassonne to not be awkward, but adds enough new mechanics to standalone, imho.

It's very very different to Isle of Skye, there is no auction and the game is played on one map (like Carcassonne)!

I have heard a German version is set to hit Spieleschmiede in a few days.

Re: Carcosa

Verfasst: Mo 19. Jun 2017, 17:49
von Fan
Fan hat geschrieben: So 18. Jun 2017, 16:55 Ich bin mir nicht sicher ob bei dem Spiel mehr oder weniger kopiert wurde als bei Isle of Skye. :-s
This didn't mean that Carcosa is a copy of Isle of Skye. It means that Carcosa is also based on Carcassonne like Isle of Skye.

Re: Carcosa

Verfasst: Mo 19. Jun 2017, 18:47
von Decar
:)) Relying on translate, should have looked more closely :))

There's no denying it's a tile laying game very much like Isle of Skye. It is probably more like Carcassonne than IoS is.

While writing the review I wrote about some of the key differences in more detail. I may post them up if you're interested.

Re: Carcosa

Verfasst: Mo 19. Jun 2017, 22:54
von Konrad2605
Sehr Interessant.
Vor allem der Vergleich mit der Stadt.

Re: Carcosa

Verfasst: Di 20. Jun 2017, 12:04
von marcel54321
Thematisch ist das Spiel leider nichts für mich, aber schöne Meeple hat es :D

Re: Carcosa

Verfasst: Di 20. Jun 2017, 13:07
von Decar
Konrad2605 hat geschrieben: Mo 19. Jun 2017, 22:54 Sehr Interessant.
Vor allem der Vergleich mit der Stadt.
Hi Konrad, Hope I can help.
There are some pictures in my review on Carcassonne Central and the following paragraph explains how the City Tiles score and work:
Districts (Cities)
Districts score points towards the ritual, just like in Carcassonne (2-points per tile).
Some Districts contain ‘theatres’ which allow a player to recruit an additional meeple into their supply.
[ externes Bild ]
You start with a limited hand of 5-meeple but you can recruit up to 3 more by completing Districts with theatres.

Yesterday a solo-mode was announced, which included these prototype meeple:

Bild

Re: Carcosa

Verfasst: Fr 30. Jun 2017, 16:54
von Decar
Last few hours on Kickstarter here.

I was asked by the publisher to test their solo-rules. I did not think it would work well at all, but I was able to make some recommendations which the designer took on board. The end result is quite an interesting puzzle!

btw: is there a way to make images inside img-tag smaller?

Re: Carcosa

Verfasst: Fr 30. Jun 2017, 19:31
von Fan
Von den Gefolgsleuten gefallen mir nur die braunen.

Re: Carcosa

Verfasst: Sa 1. Jul 2017, 00:41
von PresetM
marcel54321 hat geschrieben: Di 20. Jun 2017, 12:04 Thematisch ist das Spiel leider nichts für mich, aber schöne Meeple hat es :D
Da muss ich zustimmen, diese Formen verleiten mich, sofort darüber nachzudenken, welche Erweiterungen man für Carcassonne wohl daraus herstellen könnte. ;-)
Ganz im Gegensatz dazu die Landschaftsplättchen: wenig inspirierende Graphik, unansehnlich dunkel und die abgeschnittenen Ecken sorgen nur für Löcher in der Auslage. Ist nicht mein Ding, das Spiel. Da stimmt schon die Optik nicht.

Re: Carcosa

Verfasst: Mi 5. Jul 2017, 20:05
von Konrad2605
In der spieleschmiede bei spiele-offensive.de kann dieses Spiel fördern werden und sich über das Spiel informieren. (Kleines Video und Anleitung)